• کرمان , میدان آزادی , ابتدای بلوار جمهوری , ساختمان رویش
  • info@farzankerman.ir
  • 32452945 _ 034
تعمیر و نگهداری از انواع لیفتراک

 

تعمیر و نگهداری لیفتراک

همه ما می دانیم که لیفتراک ها برای انجام کار در بسیاری از انواع مختلف کارخانه ها و کارگاه ها بسیار مهم هستند. بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که نتوانید کار را انجام دهید زیرا تجهیزات اصلی شما آسیب دیده یا ناامن است. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که به شما کمک می کند تا لیفتراک خود را در حالت بالایی نگه دارید.

به دلیل اینکه نشانگرها وقوع خطر را در سیستم‌های مختلف لیفتراک اعلام می‌کنند بنابراین در مدار بودن آنها ضروری است. همچنین چراغ‌های روشنایی لیفتراک که باعث دید بهتر راننده نسبت به محیط اطراف و عابرین می‌گردد، باید کاملاً سالم باشند.

هرگونه پوسیدگی و زخمی بودن لایه محافظ در شلنگ‌های هیدرولیک و آب ممکن است باعث بروز حادثه شوند، بنابراین نشتی‌های اطراف شلنگ‌ها و جک‌های هیدرولیک باید برطرف گردد.

لاستیک‌ لیفتراک بسته به نوع و محیط کار از لیفتراک در دو مدل تایر بادی و تایر سوپر به کار گرفته می‌شوند. در صورت بروز شواهد زیر لازم است نسبت به تعمیر یا تعویض لاستیک اقدام کنید:

رسیدن فاق تایر به خط ایمنی حک شده کنار تایر

رسیدن فاق تایر به علائم محدوده تعویض حک شده در کنار تایر

وجود پارگی، ترک، ساییدگی نامنظم آج، شکاف و دفرمه شدن کناره‌های تایر

گیربکس، دیفرانسیل، توپی چرخ‌ها و بالا رفتن دمای روغن گیربکس باعث اختلال در عملکرد لیفتراک می‌شود. برای تعویض دنده ابتدا پدال کالچ را فشرده و پس از توقف لیفتراک اقدام به تعویض دنده کنید.

برخورد با ستون‌های انبار یا محوطه کار لیفتراک یکی از رایج‌ترین موارد تصادفات با لیفتراک است. نصب ضربه‌گیر در دور ستون تا ارتفاع یک و نیم متری و یا نصب شبرنگ اخطار به دور ستون باعث کاهش این گونه حوادث خواهد شد.

محموله های لغزنده باید با تسمه یا زنجیر به حفاظ یا کریج لیفتراک مهار شود.

حمل مسافر با لیفتراک ممنوع است، واحد های HSE باید نسبت به نصب تابلو و برچسب‌های هشداری در مسیر حرکت لیفتراک و توجیح پرسنل اقدام کنند.

بر روی میزان دود خروجی از اگزوز، نشتی روغن از جک‌های هیدرولیکی، نشتی آب از موتور و صدای غیرعادی موتور نظارت داشته‌باشید.

صدای غیرعادی در هنگام ترمز گرفتن، عدم حرکت لیفتراک در خط مستقیم، بوی غیرمتعارف در زمان کار موتور می‌تواند نشانه خطر بوده و باید پیگیری شود.

صدای غیرعادی از گیبرکس و دیفرانسیل لیفتراک و نشتی سوخت، دود یا بخار در زیر و اطراف لیفتراک می‌تواند نشانه اختلال در عملکرد این دستگاه بوده و باید بررسی شود.

 

قوانین تعمیر و نگهداری از انواع لیفتراک

نگهداری لیفتراک چگونه است؟

بهترین راهکار برای تعمیر و نگهداری لیفتراک

نحوه اصولی کار با لیفتراک

 

راه های ارتباطی با ما⇐ شرکت فرزان کرمان

3 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات


اهمیت سرویس لیفتراک

اهمیت سرویس لیفتراک

عیب یابی لیفتراک

عیب یابی لیفتراک

لیفتراک

لیفتراک

پروژه ها


اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل